Thursday 27 October 2011

alhamdulillah....

salam....
alhamdulillah.... syukur ke hadrat Ilahi....

akhirnya kita semua bersatu dalam blog ini... a million thanks to cik ain kita yang bersusah-payah meng-create blog ini.  at least dengan adanya blog ini, bolehlah kita semua bertukar pandangan, berkongsi pengalaman dan blah blah blah....

actually aku xde entry nak citer buat masa ini... just nak ucapkan tahniah kepada ain dan selebihnya aku happy sangat berkawan dengan korang... at least persahabatan kita berkekalan dari tahun 1998 (kalau x salah aku) hinggalah sekarang 2011... 13 tahun beb!  memang kita semua rapat.  tinggal serumah, sebilik lagi, makan bersama, kelas sama, ke hulu hilir sama.... everything semua sama... hinggakan apa saja reta benda kita semua nak sama.... hahahaha....

aku ingat lagi satu hari dulu kita semua takde duit, sepinggan nasi putih dan telur goreng (kita share ramai-ramai) tu dah kira nazak sangat.... memasing ikat perut sebab memasing nak beli baju lah, kasut lah, top up lah... blah blah blah.... dan yang paling penting sampai sekarang, ada sesetengah lecturer tu masih lagi ingat nama kita berempat sebab rasanya kat kolej dulu kita yang paling terejal rasanya.... pergi kelas kena pakai tudung... tapi keluar pagar je.... selangkah je... dah terus bukak tudung.  pernahlah satu hari tu, pak guard tu sound kita supaya pakai tudung tu elok-eloklah... tapi aku ingat lagi kita jawab yang kalau kita pakai tudung elok-elok pun jap lagi nak bukak tudung.... ngeh ngeh ngeh.....

tapi apa pun, alhamdulillah... amy dan ain dah berubah, dah pakai tudung.  tinggal aku ngan lin aje lagi.... insya allah lin juga bakal mengikut jejak amy ngan ain.  AKU???  tak tahu lagi, insya allah satu hari nanti.

apa-apa pun aku bangga dapat kawan macam korang... dulu masa aku tengah susah, kontroversi sana-sini, koranglah yang banyak bagi aku nasihat dan semangat...  kadang-kadang pernah gak rasa malu nak berdepan ngan korang, almaklumlah.... isu-isu panas... tapi... aku mana ada kawan lain selain korang yang benar-benar memahami aku.... adalah kawan lain kat luar, tapi korang lagi kenal diri aku saper sebab kita dah lama kenal.... dari 4 orang... menjadi 8 orang... dan kemudian kita menjadi keluarga yang besar.... 17 orang kesemuanya.... aku, amy, ain, lin, diat, sham, ami, bongek, aishah, thira, nisah, adam boy, aliff, ariff, shiheen, zarriel and shesha.... (kecuali aku ni je yang jarang jumpa korang sebab aku agak bz dengan aktiviti-aktiviti luar...) sorry for that.

ini sajalah yang dapat aku tulis buat masa ni.... see u all in d next entry!  with lot of memory.....

BFFforever,
-atie-

No comments: